Болезни Военный билет Призыв

Олимпиады по английскому языку задания. Бесплатные интернет-олимпиады школьников по английскому языку

  • Конкурс
  • Олимпиада
  • Конкурс-игра
  • Предметная неделя
  • Семейный конкурс
  • Детям с ОВЗ
  • Контрольный тест
  • Летний лагерь
  • Тесты онлайн
Дистанционные олимпиады Центра «Снейл»

Цели и задачи дистанционных олимпиад Центра «Снейл»:

  • проверка уровня знаний учащихся
  • формирование навыка самостоятельного присвоения знаний
  • формирование и развитие навыков самостоятельного поиска и анализа информации
  • формирование и развитие навыков использования сервисов Интернет в обучении
  • повышение мотивации к изучению предмета
Олимпиады

Дают возможность участнику проверить и углубить знания по конкретной школьной дисциплине или даже по одному ее разделу. Все задания дистанционных олимпиад разделены по возрастным группам и соответствуют школьным программам и требованиям ФГОС.

Конкурс-игра

Дают возможность участнику проверить и углубить знания по конкретной школьной дисциплине или даже по одному ее разделу. Все задания дистанционных олимпиад разделены по возрастным группам и соответствуют школьным программам и требованиям ФГОС.

Предметная неделя

Дают возможность участнику проверить и углубить знания по конкретной школьной дисциплине или даже по одному ее разделу. Все задания дистанционных олимпиад разделены по возрастным группам и соответствуют школьным программам и требованиям ФГОС.

Семейный конкурс

Дают возможность участнику проверить и углубить знания по конкретной школьной дисциплине или даже по одному ее разделу. Все задания дистанционных олимпиад разделены по возрастным группам и соответствуют школьным программам и требованиям ФГОС.

Спец. конкурсы

Дают возможность участнику проверить и углубить знания по конкретной школьной дисциплине или даже по одному ее разделу. Все задания дистанционных олимпиад разделены по возрастным группам и соответствуют школьным программам и требованиям ФГОС.

Всероссийская олимпиада школьников

I (школьный) этап

Английский язык

5-6 классы

Комплект для учителя

Общее время выполнения работы – 60 минут

Максимальное количество баллов – 26

В комплект материалов, необходимых для проведения конкурса входят:

2. Описание процедуры проведения конкурса

3. Текст задания

4. Ключи

5. Лист ответа (для каждого участника)

ЗАДАНИЯ ОЛИМПИАДЫ ТВОРЧЕСКИ ОРИЕНТИРОВАНЫ И НЕ ЯВЛЯЮТСЯ ПРОСТЫМ ПОВТОРЕНИЕМ ФОРМАТА ЕГЭ

Понимание устного текста (Listening)

На выполнение заданий отводится 10 минут , в которые входит и внесение ответов в ответные листы. Задание предъявляется дважды.

Критерии оценивания : За каждый правильный ответ дается 1 балл. Задания 1-4.

Понимание письменного текста (Reading)

Задание по чтению направлено на понимание текста. От ученика требуется прочитать текст и закончить десять предложений, выбрав правильный ответ из предложенных ниже . На выполнение задания отводится 20 минут , в которые входит и внесение ответов в ответные листы. Правильность выполнения заданий проверяется по ключам.

Критерии оценивания : За каждый правильный ответ дается 1 балл . Задания 5-14. Максимальное количество баллов – 10.

Лексико-грамматический тест (Use of English)

Всего в данном блоке 8 вопросов.

Учащиеся должны продемонстрировать соответствующий уровень владения лексическим материалом и умение оперировать им в условиях множественного выбора. Задания 15-22.

Учащемуся требуется проявить знания грамматики и лексики и вставить пропуски в предложение из предложенного выбора, найти вариант с грамматической ошибкой, найти букву, подходящую для всех предложенных слов, подобрать верный перевод предложения, употребить нужный артикль, найти слово другой части речи.

За каждый правильный ответ дается 1 балл . Максимальное количество баллов – 8.

Правильность выполнения заданий проверяется по ключам.

Социо-культурная компетенция

Задание представляет собой 4 вопроса, нацеленных на знание учащимися информации страноведческого и социокультурного характера в рамках школьной программы. Задание оценивается в 1 балл за каждый правильный ответ. Задания 23-26. Максимальное количество баллов – 4. Рекомендуемое время для выполнения задания – 10 минут.

Правильность выполнения заданий проверяется по ключам.

Процедура проведения конкурса

Общие правила

  • Участники должны сидеть в аудитории на таком расстоянии друг от друга, чтобы не видеть работу соседа.
  • Участник может взять с собой в аудиторию ручку, очки, шоколад, воду.
  • В аудиторию не разрешается брать бумагу, справочные материалы (словари, справочники, учебники и т.д.), пейджеры и мобильные телефоны, диктофоны, плейеры и любые другие технические средства.
  • Во время выполнения задания участник может выходить из аудитории только в сопровождении дежурного.
  • Участник не может выйти из аудитории с заданием или листом ответов.

Процедура проведения

Каждому участнику перед началом выполнения заданий выдается Лист с заданиями и проводится инструктаж на русском языке по процедуре проведения Олимпиады, заполнению ответов и по порядку сдачи работы по окончании :

  • Участники заполняют графу Participant"s ID number на листах с заданиями.
  • НА РАБОТАХ КАТЕГОРИЧЕСКИ ЗАПРЕЩАЕТСЯ УКАЗЫВАТЬ ФАМИЛИИ, ДЕЛАТЬ РИСУНКИ ИЛИ КАКИЕ-ЛИБО ОТМЕТКИ, В ПРОТИВНОМ СЛУЧАЕ РАБОТА СЧИТАЕТСЯ ДЕШИФРОВАННОЙ И НЕ ОЦЕНИВАЕТСЯ.
  • Исправления ошибками не считаются; однако почерк должен быть понятным; спорные случаи (о или а) трактуются не в пользу участника .
  • Задания выполняются только черными или синими чернилами/ пастой (запрещены красные, зеленые чернила, карандаш).

Перед прослушиванием отрывка член жюри включает запись и дает возможность участникам прослушать самое начало записи. Затем запись выключается, и член жюри обращается к аудитории с вопросом, хорошо ли всем слышно. Если в аудитории кто-то из участников плохо слышит запись, регулируется громкость звучания, и устраняются все технические неполадки, влияющие на качество звучания. Затем запись включается с самого начала, не останавливается и прослушивается до самого конца.

Участники могут ознакомиться с вопросами до прослушивания.

Процедура аудирования записана на диск. ПОСЛЕ ПЕРВОГО ПРОСЛУШИВАНИЯ ЧЛЕН ЖЮРИ ВКЛЮЧАЕТ ЗАПИСЬ ПОВТОРНО. Двум заданиям соответствуют два трека. Запись задания на диске предъявляется 2 раза подряд (допускается техническая пауза в 10-15 секунд).

Во время аудирования участники не могут задавать вопросы членам жюри или выходить из аудитории, так как шум может нарушить процедуру проведения конкурса.

Время проведения конкурса ограничено временем, необходимым для прослушивания представленных заданий. Каждое из заданий предъявляется дважды.

Участникам раздаются тексты заданий и бумага для черновиков. В тексте заданий даны все инструкции по выполнению заданий. Участники получают чистую бумагу для черновиков, черновик сдается вместе с заданиями. Однако проверке подлежат только листы с заданиями. Черновики не проверяются.

Член жюри в аудитории должен зафиксировать время начала и окончания задания на доске.

За 15 и за 5 минут до окончания работы член жюри в аудитории должен напомнить об оставшемся времени и предупредить о необходимости тщательной проверки работы.

После окончания времени выполнения заданий, листы с заданиями собираются.

Сразу после написания олимпиады, работы участников передают руководителю ШМО, который организует проверку работ специально созданной комиссией ОУ. Проверка работ осуществляется под руководством опытного руководителя дающего указания и инструкции группе проверяющих преподавателей. Критерии оценивания в виде таблицы выдаются на руки каждому проверяющему. Дешифровка работ производится после окончательного оценивания работ. По результатам выстраивается рейтинг участников Олимпиады.

Критерии оценивания

III место

От 50% до 69%

II место

От 70% до 90%

I место

От 91% до 100%

ПРИЛОЖЕНИЕ 1

ШКОЛЬНАЯ ОЛИМПИАДА

5-6 КЛАСС

LISTENING

4 БАЛЛА

Задание 1. (Трек 1) Послушай четырех людей. К каждому говорящему(1-4) подбери его характеристику (A-D).

1. Patrick _____ A. This person can play the guitar.

2 . Sharon _____ B. This person can use a computer.

3 . Mary ______ C. This person likes to watch tennis on TV.

4. Carl _______ D. This person doesn’t like pop music.

READING

10 БАЛЛОВ

Прочитай текст и заполни пропуски, выбрав правильный ответ из предложенных ниже

Frankie is green and very tall. He has yellow eyes, black hair and a small nose. He also has enormous hands and feet. He isn"t pretty. In fact, he"s very ugly and people call him a monster. They are afraid of him and always run away when they see him. But Frankie isn"t bad! He is an intelligent man and he loves reading. He has a lot of books in his little house.

He likes writing stories. He sells his stories to make money. He also likes using his computer and the Internet to write to people. They don"t know that he is ugly and they enjoy his letters. They sometimes ask him for his photograph, but Frankie never sends it.

Frankie enjoys gardening. There are a lot of vegetables, fruit trees and roses in his big garden. He loves roses! He puts bread out in the garden for the birds so there are a lot of birds too. They are not afraid of him!

Frankie never eats meat. He doesn"t like it. He eats vegetables, fruit and bread. Because he doesn"t like it when people run away from him, he orders all his shopping by the Internet. The shop delivers his shopping to his house. In this way, people don"t see him and he feels happier. And when it is raining he doesn"t have to go out of the house. He doesn"t like the rain and he is afraid of thunder and lightning.

5. Frankie has … .

A. black hair and big hands and feet

B. green eyes and a small nose

C. small hands and feet

6. People like writing to Frankie because … .

A. they don"t know that he is ugly

B. they meet him in the supermarket

C. they like to eat meat too

7. Frankie is … .

A. a good person

B. an evil person

C. a beautiful person

8. He lives in … .

A. a big house without a garden

B. a small house with a big garden

C. a small garden

9. He … a lot of books.

A. reads

B. speaks

C. does

10. Frankie sends his photo to … .

A. his Internet friends

B. nobody

C. the shop

11. Birds … .

A. don"t come into the garden

B. come into the garden

C. are afraid of Frankie

12. Frankie likes … .

A. gardening

B. eating meat

C. shopping in malls

13. Frankie goes to … .

A. the supermarket

B. the theatre

C. the garden to put the bread for the birds

14. Frankie is happy when … .

A. people don"t see him

B. he doesn"t see birds

C. he is in the supermarket

USE OF ENGLISH

8БАЛЛОВ

15. Заполните пропуск, выбрав правильный вариант

It often_______________ in winter in our place.

a/snows b/ is snowing c/ snowed d/snowing e/ snow

16. Найдите ошибку в степенях сравнения прилагательных и обведите неправильный вариант.

a / funny- funnier- the funniest

b/ good- better- the best

c/ hot- hoter – the hotest

d/ famous- more famous- the most famous

17. В каком случае вспомогательный глагол does стоит верно?

a/ When does your sister go to school?

b/ I does not like apples.

c/ Who does go to school every day?

D/They does not play tennis very well.

18. Во всех словах не хватает одной буквы. Какая это буква?

Ellow, - oung, - ard, - es.

a/ y b/ o c/ w d/ u

19. Выберите правильную пару глаголов для этих предложений.

It ______ sunny yesterday morning. My friend and I ______to the park.

a/ was, took b/ saw, went c/ was, played d/ was, went

20. Подберите верный перевод для этого предложения.

My mother’s hair is as long as my sister’s hair.

a/ Мои волосы длиннее, чем волосы моей мамы.

b/ Волосы моей сестры длиннее, чем волосы моей мамы.

c/ Волосы моей мамы длиннее, чем волосы моей сестры.

d/ Волосы моей мамы такие же длинные, как волосы моей сестры.

21. С этими именами существительными можно употребить неопределенный артикль «а».

И лишь в одном случае это будет «аn». Найдите это слово.

a / crocodile b/ elephant c/ picture d/ holiday

22. В данной цепочке слов 4 слова прилагательные, найдите слово другой части речи.

a/ victory b/ young c/ kind d/ honest

SOCIO-CULTURALCOMPETENCE

4 БАЛЛА

23. The UK consists of

a) Scotland, Wales; b) England, Wales, Ireland; c) England, Scotland, Wales, Northern Ireland

24. Charlie Chaplin was ….

a. the queen b. a scientist c. an actor d. a writer

25. Hallowe’en is celebrated on the …

a) 1st of January b) 31st of October c) 25th of December

26. The capital of Great Britain is …

A) Oxford b) Liverpool c) London

Ключи к заданиям.

LISTENING

4 баллов

READING

10 баллов

USE OF ENGLISH

8 баллов

Практика показывает, что зачастую олимпиады - terra incognita как для учеников, так и для их родителей. Да и учителя далеко не всегда владеют полной информацией. Цель данной статьи - кратко рассказать, какие бывают олимпиады, как они проводятся и для чего нужны.

Главные различия между Всероссийской олимпиадой и перечневыми - схемы проведения и льготы.

Всероссийская олимпиада

  • Проводится Министерством образования
  • Состоит из четырех этапов (ШЭ, МЭ, РЭ и ЗЭ)
  • Дает льготы при поступлении
  • Подтверждать льготы не надо
  • Диплом действителен 4 года

Перечневые олимпиады

  • Проводятся вузами
  • Состоят из двух этапов (отбор и финал)
  • Дают льготы при поступлении
  • Льготы надо подтверждать баллами ЕГЭ
  • Дипломы действительны 4 года в теории и 1 год на практике

Всероссийская олимпиада школьников

Всеросс - самое престижное событие олимпиадного сезона. Про эту олимпиаду обычно знают больше, чем про остальные. Причина проста: первый этап ВОШ проводят во всех школах , поэтому не услышать о ней хоть что-нибудь практически невозможно. За школьным этапом следуют муниципальный, региональный и заключительный . В школьном этапе могут участвовать все желающие, а для участия в каждом последующем необходимо набирать установленный проходной балл.

Призеры и победители заключительного этапа Всероссийской олимпиады получают различные льготы при поступлении в вузы : БВИ (поступление без экзаменов), 100 баллов в зачет ЕГЭ, баллы за личные достижения. Эти льготы не требуют подтверждения результатами ЕГЭ.

Призерство и победа на Всероссе - очень сложная задача , зачастую с непредсказуемым финалом («два года ботал, и даже на ЗЭ не прошел»). Поэтому нельзя делать ставку только на одну эту олимпиаду. Обязательно подстраховывайтесь с помощью перечневых (особенно в 11 классе).

Перечневые (вузовские) олимпиады

Перечневые олимпиады, в отличие от Всероссийской, к школам никакого отношения не имеют. Их проводят вузы (поэтому перечневые олимпиады часто именуются вузовскими). Например, олимпиаду «Высшая проба» проводит ВШЭ, «Евразийскую» олимпиаду проводит МГЛУ, олимпиаду РАНХиГС проводит, как легко догадаться, РАНХиГС. Поскольку школы не занимаются вопросом вузовских олимпиад, отслеживать все связанные с ними события необходимо самостоятельно.

Во-первых, нужно знать, какие олимпиады являются перечневыми . Каждый год Российский совет олимпиад школьников (РСОШ) составляет список олимпиад, а Министерство образования утверждает его. Этот список и есть перечень. Если олимпиада находится в этом списке, значит она перечневая. Если отсутствует, значит она не перечневая, и никаких вступительных льгот по ней не предусмотрено. Олимпиады по английскому языку, вошедшие в перечень текущего года, собраны на соответствующей странице сайта Upwego.

Каждой перечневой олимпиаде присваивается определенный уровень: от I до III. В 2017/18 учебном году, например, было четыре олимпиады по английскому языку I уровня, 7 олимпиад II уровня и 2 олимпиады III уровня (одна из которых проводилась не по всей России). Знать уровень олимпиады необходимо для определения того, какая вам достанется льгота.

Набор льгот по перечневым олимпиадам такой же, как и у Всеросса: БВИ, 100 баллов в зачет ЕГЭ или несколько баллов личных достижений. Однако в отличие от льгот Всероссийской олимпиады, любые льготы по перечневым олимпиадам нуждаются в подтверждении результатами ЕГЭ : нужно сдать экзамен на 75 баллов и выше (количество баллов может отличаться в разных вузах, но обычно это именно 75).

Определившись, какие олимпиады входят в перечень, нужно идти на сайты этих олимпиад и изучать регламент их проведения. Общая схема одинакова для всех: сначала проходит отборочный тур (как правило, online), затем следует финал (очный) . Точные даты проведения публикуются на сайтах олимпиад.

Важный момент: для участия в любой перечневой олимпиаде необходима регистрация, которая у разных олимпиад открывается в разное время. За этим нужно следить, заглядывая на олимпиадные сайты начиная с октября. На некоторых олимпиадах (например, на «Высшей пробе») регистрация заканчивается раньше, чем начинается отборочный тур. Поэтому вопросом регистрации следует озаботиться заранее, не откладывая на последний момент. Для регистрации, как правило, требуются определенный набор документов: согласие родителей, справка из школы. Полный список требований указан на сайтах олимпиад. Обязательно изучите их, когда планируете участие.

Информация о том, когда и как проводится отборочный тур, также публикуется на сайтах олимпиад. Узнав дату и время проведения, необходимо самостоятельно зайти на сайт олимпиады и пройти отборочный тур в отведенные для этого сроки. Набрав на отборочном туре проходной балл, вы проходите в финал.

Финалы перечневых олимпиад проводятся очно. У большинства из них есть несколько площадок проведения - в разных городах. Искать подходящий город проведения олимпиады, а также ехать туда необходимо самостоятельно. Некоторые олимпиады предоставляют иногородним участникам общежития и оплачивают транспортные расходы.

Внимание! Перечневые олимпиады - это личная ответственность участника. Никто не будет напоминать, что надо зарегистрироваться, пройти отборочный тур, посмотреть свои баллы, съездить на заключительный тур. Если вы забыли, не уследили, не успели - сами виноваты.

Как понять, какие льготы полагаются за олимпиаду?

Решение о том, какие льготы давать олимпиадникам, принимают вузы. Поэтому, чтобы узнать, какие вам полагаются льготы, необходимо идти на сайт вуза, который вас интересует, и искать там документы под названием «Особые права, предоставляемые победителям и призерам Всероссийской олимпиады школьников» (если у вас диплом ВОШ) и «Особые права, предоставляемые победителям и призерам олимпиад школьников, включенных в Перечень олимпиад» (если у вас диплом перечневой олимпиады). В этих документах подробно расписано, какие дипломы олимпиад на каких факультетах принимают.

Обратите внимание, что разные факультеты одного и того же вуза устанавливают разные льготы . Например, в 2018 году факультет ВШЭ «Иностранные языки и межкультурная коммуникация» принимал без вступительных экзаменов только победителей олимпиады «Высшая проба», а факультет «Язык и литература Ирана» в том же вузе давал БВИ победителям и призерам любой олимпиады I уровня, а также победителям любой олимпиады II уровня. Также обратите внимание, что в течение года опубликованный список льгот может меняться без предупреждения , причем как в сторону расширения, так и в сторону сужения. Следите за этим внимательно и проверяйте его почаще.

Сроки действия олимпиадных дипломов

Дипломы Всероссийской олимпиады действуют 4 года. Это означает, что выиграв Всеросс в 9 классе, при поступлении в вуз после 11 класса вы можете воспользоваться всеми льготами, которые дает ваш диплом.

Теоретически срок действия дипломов перечневых олимпиад тоже составляет 4 года. Однако здесь, в отличие от Всеросса, вузы имеют право уточнять, класс, в котором был получен диплом, и в большинстве случаев требуют, чтобы он был получен в 11 классе . Таким образом, диплом, полученный, например, в 9 классе, является формально действительным (4 года не истекло), но практически бесполезным (его нигде не принимают). Точные сведения о том, какие классы учитываются, можно почерпнуть на сайтах вузов, в тех же документах об особых правах.

Приходите учиться!

Занятия в группах

Я готовлю к олимпиадам в мини-группах (от 2 до 6 человек). На занятиях основное внимание уделяется расширению словарного запаса, работе над идиомами, страноведением и прочими олимпиадными штучками. Занятия идут полностью на английском языке. Обязательным компонентом являются домашние задания.

Программы обучения

Готовясь самостоятельно, легко упустить из виду что-нибудь важное. Чтобы этого не произошло, я предлагаю вам специальные олимпиадные программы . Занимаясь по программе, вы регулярно получаете организованный набор упражнений. В отличие от групповых занятий, программы проходят on-line, поэтому доступны для любых регионов.

Курсы

В отличие от программ, которые охватывают сразу несколько направлений, каждый курс посвящен отдельной области. Например, курс «Олимпиадное ассорти» даст возможность попробовать на вкус разные форматы олимпиадного письма, а курс «Олимпиадный доклад» детально прорабатывает формат Report. Полный список доступных курсов можно найти на странице Курсы, грамматика , страноведение , говорение. Также решайте варианты прошлых лет. Нужно заниматься каждый день, уделяя подготовке не менее часа. поможет в этом непростом деле:)

Олимпиадные задания по английскому языку для средней школы

1 ступень 2-4 классы

2 ступень 5-9 классы

3 ступень 10-11 классы

Задания для каждого класса состоят из 2 частей:

1 часть – лексико-грамматическое задание типа “ Multiple choice ”.

2 часть задание на чтение типа “Fill in the gaps”, “Find the right answer”, “True –false”.

Ключи с ответами к каждому классу после задания на чтение.

Олимпиада 2 класс

Part 1

Circle the correct answer

e. g. This ….my house

is B are C are

1. Hello! My name …….. Alex.

A is B am C are

2. My parents ……from Australia.

A am B are C are

3. ……. is this? It’s a robot.

A Who B Where C What

4. …… is she? She is my sister.

A What B Who C How

5. A cat ……. fly and sing songs.

A can B is C can’t

6. In the summer the weather is usually …. .

A frosty B hot C cold

Part 2 Reading

Read the email and mark the sentences T (true), F (false)

Hi! My name is Pierre. I’m French and I’m from Paris. I’m 19 years old. I’m short and have got dark hair and brown eyes. My favourite colour is blue. My favourite food is pizza.

What about you?

Your e-mail friend,

Pierre

e.g. Pierre is from London. false

1. Pierre is French. ………

2. He is eighteen. ………

3. Pierre’s favourite colour is blue. ………

4. He likes fish and chips. .........

5. Pierre has got blue eyes. ……..

Keys Part 2 1True 2False 3True 4True 5 False 6 False

Part 1 1A 2B 3C 4B 5C 6B

Олимпиада 3 класс

Part 1

Circle the correct answer

e.g. This animal likes to swim and can’t talk

fish B frog C bird

1. This animal is green and small and can jump.

A mouse B frog C snake

2. I can fly and sing songs. Who am I?

A fly B bird C butterfly

3. I like to eat grass and give people milk.

A horse B sheep C cow

4. This animal can crawl and people are afraid of it.

A mouse B crocodile C snake

5. This animal is very big and grey. It lives in India and in Africa.

A zebra B elephant C giraffe

6. This animal is very funny, lives in the jungle, can climb the trees and jump

A bear B rabbit C monkey

Part 2 Reading

Read the text and mark the sentences T(true) or F(false)

My favourite day” by Tina

My favourite day is Sunday. I get up at nine o’clock. I have breakfast and go to my friend’s house. We go to the park and play basketball all morning!

In the afternoon, I watch TV or play computer games with my little sister.

In the evening, I have supper, then I listen to music. At nine o’clock I go to bed. Sundays are happy days for me.

e.g. Tina’s favourite day is Sunday True

1. Tina gets up at eight o’clock. .......

2. Tina goes to the park with her friend and plays basketball. ........

3. Tina doesn’t watch TV in the afternoon. ........

4. Tina plays games with her little sister in the afternoon. ......

5. Tina listens to music in the afternoon. .........

6. She goes to bed at 9 a.m. .........

Keys Part 1 1B 2B 3C 4C 5B 6C

Part 2 1False 2True 3False 4True 5 False 6 False

Олимпиада 4 класс

Part 1

Circle the correct answer

e.g. We didn’t ….. a film last night.

A watched B watch C watches

1 .Gary is the …… singer.

A better B good C best

2. Cindy ….. the race and she was very happy.

A win B won C wins

3. You ……wear a uniform at school.

A have to B has to C can

4. How …… butter do you need?

A some B many C much

5 . ….. I play outside, please?

A Must B Should C May

6. You ….. clean your teeth three times a day.

A must B mustn’t C can

7. He ….. shopping every Sunday.

A went B is going C goes

8. Larry came home two hours ….. .

A last B ago C later

Part 2 Reading

Read the text and mark the sentences T (true), F (false)

Sarah and her Mum are on holiday in France! Read and write T(true),

F(false)

Dear Sue,

My Mum and I are having a great time here in France. The weather is hot and sunny.

Yesterday we went to the museum. Then we ate lunch in a café next to the river. I love French food! In the afternoon we went shopping and I bought a T-shirt with a picture of the Eiffel Tower on it.

Tomorrow we’re going to walk in the park. Then we’re going to see the Eiffel Tower and Mum is going to take some photos of me. I can’t wait!

Anyway, bye for now.

Lots of love,

Sarah

1. Sarah and her Mum are in France. ……

2. It’s raining in France. ……

3. They went to the park yesterday. ……

4. Sarah bought a T-shirt. ……

5. They are going to see the Eiffel Tower tomorrow. ……

Keys Part 1 1C 2B 3A 4C 5C 6A 7C 8B

Part 2 1True 2 False 3 False 4 True 5 True

Олимпиада 5 класс

Part 1

Circle the correct answer

1. Students…………talk and eat in the class

A can B must C mustn’t

2. He enjoys listening ……….music

A of B at C to

3. There is …….sugar on the floor

A some B a C many

4……. is your birthday?

A What B When C How

5……..you like a glass of lemonade?

A Would B Do C Can

6. Look! The star…….from the sky!

A is falling B falls C fall

7. She always …… a cake for the birthday party but now she is making a pudding

A is baking B bakes C are baking

Fill in the gaps with a/an/the

If you to Edinburgh, you must visit 1)…..museum unlike any other, 2)……Museum of Childhood! 3)…….museum has got 4)……..interesting collection of children’s toys and games!

You and your children can play with 5)…….toys and have a great time!

In 6)…….museum, there is also 7)…….shop. In 8)……shop, you can buy gifts and other toys. Don’t miss it!

Part 2 Reading

Read the text and mark the sentences T(true), F(false) or DS(doesn’t say)

Problem
A man was walking in the park on a beautiful spring day and he saw a penguin. He did not know what to do. He took him to a policeman and said, "I"ve found this pen- guin, what should I do?"
The policeman replied, "Take him to the Zoo."
The next day the policeman was walking in the same park when he saw the same man with the penguin. He walked up to him and said, "Didn"t I tell you to take the penguin to the Zoo?"
"Yes," answered the man, "that"s what I did yesterday and today I am taking him to the cinema."
1. A man found a penguin in the park.
2. He knew what to do with it.
3. The man didn"t want to take the penguin to the Zoo.
4. They met the policeman in the cinema the next day.
5. The man was taking the penguin to the cinema.

Keys Part 1 1C 2C 3A 4B 5A 6A 7B

Part2 1 a 2the 3 The 4 an 5 - 6the 7 a 8the

Олимпиада 6 класс

Choose the correct answer

1. It,s my birthday……5 th August

A at B in C on

2.There is ………food in the cupboard

A any B a C some

3. Does Ann……….history at school?

A teachers B teach C teaching

4. On Christmas Day, we all……….gifts

A transfer B exchange C change

5. How………..some pizza?

A like B many C about

6. They often ……….camping at the weekend

A do B play C go

7. They were afraid to swim in the…………river

A polluted B deserted C clean

8. She………at the door but no one answered

A knocked B hit C rang

9. They met ten years ……..

A gone B ago C past

10. What are the ………of the game?

A laws B rules C guides

Part 2

Reading

Read the email and mark the sentences T(true), F(false) or DS(doesn’t say)

From: Sharon

To:Helen

Dear Helen,

Thanks for the birthday card! I’m really looking forward to the weekend. I,m going to have a party on Saturday night.

Mum and I are going to go shopping on Saturday morning. We want to buy some food and decorations for the party. Mum’s going to make her special pizza and a birthday cake. I am going to make sandwiches. In the afternoon, my brother is going to help me decorate the house with streamers. Then, I’m going to help my mum clean-up

Well, I think it’s going to be a great party. How are you going to spend your weekend? Write soon.

Love,

Sharon

e.g. Sharon got a birthday card from Helen T

1. Sharon’s birthday is on Saturday . …….

2. They’re going to go buy a birthday cake. ……..

3. Sharon is going to decorate the house in the afternoon …….

4. Sharon doesn’t like the rock music ……..

5. The party is going to finish on Sunday morning …….

Keys Part 1 1 C 2C 3B 4B 5 C 6C 7A 8 A 9B 10B

Part 2 1T 2F 3T 4DS 5DS

Олимпиада 7 класс

Choose the correct answer

1. I…..there before. It’s a very nice museum!

A ‘ve gone B ‘ve been C be

2. The film is quite ……..

A bored B boring C bore

3. Rosy took the video game….. to the shop because it wasn’t working.

A off B back C away

4. I……..a new digital camera. I’m sure we’ll take nice pictures!

A have bought B have been buying C haven’t bought

5. If people continue to pollute the environment, many endangered species ………extinct.

A will become B become C are becoming

6. I went to Paris three years ………

A since B before C ago

7. You haven’t finished the milk, ……….?

A did you B haven’t you C have you

8. I can do it………, thank you.

A myself B herself C yourself

Part 2 Reading

Read the story about two friends and their camping trip and mark the sentences T(true) or F(false)

The trip of Lifetime

This summer holiday, my friend Irvin and I wanted to do something different. Instead of wasting our time staying at home watching TV and playing computer games as usual, we decided to go camping.

After getting permission from our parents, we began planning our trip. We made a list of all the food and supplies we would need and spent an entire afternoon searching for the best place to buy our camping equipment. In the end, our tent, our tent, stove and sleeping bags cost a lot of money, but it was worth it.

When the day finally arrived, my Uncle Bob was kind enough to drive us to the campsite after he got off his work. We knew it would take us a couple of hours to get there and Irvin and I grew more and more excited as we got closer to where we were going. It was dark by the time we arrived, but we didn’t care. We waved happily at Uncle Bob as he drove away. Then, after a bit of trouble and a lot of laughter, Irvin and I set up the tent and lit the cooking stove. As we sat having our first meal at the camp –tinned spaghetti –we both agreed it was the best food we had ever eaten. A short time later, warm and comfortable in our sleeping bags, we quickly fell asleep and dreamed about what our great adventure would bring.

e.g . The boys were out of school when they came up with their plan T

1. The boys normally spent their summer inside ……

2. They asked their mothers and fathers to let them go camping ……..

3. Their parents helped them plan what to buy ………

4. It took the boys a long time to find the supplies they needed ………..

5. Their camping equipment was expensive. ……….

6. Irvin’s uncle took them to the camping . ………

7. The boys had left home in the evening. ………..

8. The boys had some problems getting their campsite ready. ……….

9. They had fresh food for their supper. ………

10. The boys с stayed awake late into the night. …….. ……...

Keys Part 1 1B 2B 3B 4A 5A 6C 7C 8A

Part 2 1T 2T 3F 4T 5T 6F 7T 8T 9F 10F

Олимпиада 8 класс

Choose the correct answer

1. There was thick black …..coming out of the burning building.

A fog B smoke C smog

2. Ben said that he ……a great time in Paris the previous summer.

A had had B would have C have had

3. What time does the train ………Liverpool?

A arrive B get C reach

4. The burning of fossil fuels has a bad ………. on our environment.

A drawback B impact C fault

5. This picture ……..at the beginning of the century.

A was painted B had painted C painted

6. We ……..half the rubbish on the beach by the time Jeff arrived.

A have cleaned B had cleaned up C had been cleaning up

7. It …..like the bus is running late. Let’s catch a taxi.

A is looking B has looked C looks

8……….Bob gets paid soon, he will not be able to pay his bills.

A If B Unless C When

9. Jane …….have cooked this delicious meal. She doesn’t even know how to boil an egg!

A mustn’t B shouldn’t C can’t

10. Brian asked his new classmate where……….from.

A did he come B he came C does he come

Part 2 Reading

Read the text and answer the following questions

A Carl Lewis was born on July 1. 1961 in Birmingham, Alabama. Introduced to track and field by his athletic parents, Lewis first broke the long jump record while in high school. In 1984, he returned home with 4 gold medals after his first Olympics. Later, participating in the Summer Olympics of 1988, 1992 and 1996, he won another 5 gold medals and a silver one. He was also named ‘ athlete of the year’ 3 years in a row by Track and Field magazine and ‘sportsman of the century’ by the International Olympic Committee.

B Born October 14, 1952 in Vladimir, Nikolai Adrianov first signed up for gymnastic classes at the age of 11. Having difficulty balancing gymnastics and all that homework his teachers gave him, he almost quit, but Tolkachov, his coach, encouraged and helped him to go on trying. Between 1971 and 1980, he was at the top pf many international gymnastics competitions, including the World Championships. He participated in the 1972, 1976 and the 1980 Olympic Games in which he won 15 medals, the most a man has won in Olympic competition. In 2001 he was introduced into the International Gymnastics Hall of Fame.

C Oksana Baiul was born in Ukraine on February 26, 1977. She began skating at the age of four and although orphaned at 13, she was cared for by her coach. When he left the country, she lived with her new coach, Galina Zmievskaya. At 15, Oksana won the World Figure Skating Championship and a couple of years later, participated in the 1994 Winter Olympics. She almost missed one of the competitions due to a warm-up accident. However, she was not severely injured and went on to win an Olympic gold medal.

D Michael Gross was born as the best swimmer between the 1981 and 1988. Born in Frankfurt on June 17, 1964, people referred to him as “The Albatross” because of his extremely long arms. At the age of 19, Gross set his first world record, then set 4 world records in four different events over the next three years. He also won two world titles and four European titles. He competed in the Summer Olympics of 1984 and 1988 in which he won six medals. During the 1984 Olympics, his freestyle relay team was defeated by the Americans, earning the American tem the title of “Grossbusters”

Which of the athletes (A ,B, C or D)……..

e.g. has a nickname? D

1. got first place in an Olympic event even after being hurt? ……..

2. was honoured by a publication and an athletic organization? ……..

3. had a problem managing their schedule? ……..

4 was pushed by their coach to continue their effort? ……..

5. and their team lost to a US team? ………

6. has won the most medals in Olympic history? ………

Keys Part1 1B 2A 3C 4B 5A 6B 7C 8B 9C 10B

Part 2 1 C 2 A 3 B 4 B 5 D 6 B

Олимпиада 9 класс

Part 1

Choose the correct answer

1. Make sure you include ……. in your daily diet.

A too protein B protein enough C enough protein

2. Sue asked the police officer where ……. her stolen car.

A they had found B did they find C had they found

3. Tom is really afraid of dogs, and every time he sees one he just ….. .

A freezes B embarrasses C teases

4. Don’t forget to call Mr. Smithers when you ….. to the office.

A get B will get C are getting

5. After Barney …. his chores, he had some rest.

A had been doing B was doing C had done

6. If only I …… so much homework to do! I’d love to go out with my friends.

A wouldn’t have B hadn’t had C didn’t have

7. Since there is ….. gravity in space, astronauts have to strap everything down so it doesn’t float away.

A vacuum B airless C zero

8. Do you think that robots will ever be able to …. more complicated tasks such as driving or flying a plane?

A exist B overcome C perform

9. By the time Linda gets there, we ……. for her for more than an hour.

A have been waiting B will have been waiting C are going to wait

10. Sally is …… person I’ve ever met; she hardly talks to anyone.

A a most shy B the shyer C the shyest

Part 2 Reading

Read the story about two friends and their camping trip and mark the sentences T(true), F(false) or NS (not stated)

Alexander Vereinov

History has proven time and time again that there are people who can rise above difficulties and face great challenges in a way that is inspiring to all. Many people with serious disabilities often manage to not only look past their condition, but even go on to achieve greatness. Two shining examples of this are Ludwig van Beethoven and Helen Keller.

Another brilliant case is that of Alexander Vereinov, a famous Russian artist. Born in 1956, Vereinov suffers from cerebral palsy, a condition which seriously affects body and muscle movement. His first attempts at painting began at a special hospital for children suffering from cerebral palsy, where he spent his childhood. Since he had no control of his hands, Verienov used his mouth to hold his pain brushes. The problem was that the people at the hospital were afraid he would hurt himself, so he wasn’t allowed to paint; which is why he did all his work of art at night, in a secret.

Today, Alexander Verienov is an internationally recognized mouth artist, who has produced many stunning originals as well as reproductions of other well-known paintings are nearly impossible to tell from the original.

However, Verienov’c activity does not end here. Together with Maxim Goubanov, a Russian philanthropist, he works towards raising money for Alexander Verienov Disabled Russian Citizens Fund. This is an organization that aims to provide wheelchairs, medicine, food and other necessities to disabled people who do not have enough means to support themselves. Indeed, Alexander Vereinov is an inspirational example of being able to use your inner strength and determination to become successful and then use this success to help others.

1. Beethoven and Keller were born disabled. …….

2. Vereinov started painted at an early age. …….

3. Vereinov only painted at night because they didn’t let him paint

during the day …….

4. Vereinov’s copies of famous works of art are extremely accurate. ……

5. Vereinov gives part of his money to charities for the disabled. ……

Keys Part1 1C 2A 3A 4A 5C 6C 7C 8C 9B 10C

Part2 1NS 2T 3F 4T 5NS

Олимпиада 10 класс

Part 1

Choose the correct answer

1. Linda, ……is a very keen on computers, is studying to be a graphic designer.

A who B that C which

2. When Helen got to the station, the train …….. .

A just left B had just left C has just left

3.You ……. see a dentist about that toothache of yours.

A better B should C ought

4. Emma’s friend lives very close to her, so she always goes to her house …. foot.

A by B on C with

5. Our teacher made the whole class … .back after school.

A to stay B stay C staying

6. How long ……about this?

A are you knowing B do you know C have you known

7. Someone’s left the front door open; I …….. it immediately.

A ‘m closing B ‘ll close C ‘ll be closing

8. It’s no use crying over split …… there’s nothing we can do now.

A water B tea C milk

9. The parcel ……….. to you as we speak.

A is being delivered B is delivering C has been delivering

10. Drinks that contain ……… additives are not good for your health.

A fake B creative C artificial

11. Mark ……..at the company for seven years before he started his own business.

A has been working B was working C had been working

12. The performance ……… at 9.30, so we have plenty of time to go somewhere for an early dinner before this.

A is starting B will start C starts

13. Can you, please, look …..my plants while I’m away?

A after B out C up

14. Now that Samantha’s lost all that weight, she’s giving all her old clothes …. to her friends.

A away B up C out

Part 2 Reading

Thanks to new technology, going to school these days can be a pleasant experience. No longer having to rely on ‘chalk and talk’, teachers can give pupils the opportunity to play a more active role in their own learning. This makes learning a more individual experience and students with different learning styles can take in knowledge more easily. This can motivate students 1 ____________.

Nowadays students can learn individually or in groups to improve their skills. Using technology is said to develop students’ critical thinking, cooperative learning 2 __________ . Students can also learn at their own place with the use of computers.

However, not all schools are taking full advantage of these opportunities. Sometimes schools cannot afford to buy the equipment 3 _____________.

In other cases, schools have the resources 4 __________. Schools need to decide which types of technology can improve teaching to make learning 5 ________. In addition, teachers need to become familiar with new products, software and on-line resources 6 __________.

Only in this way will schools be able to function effectively in future.

A but lack clear goals

B more attractive and valuable to students

C and communication skills

D and discuss them with their colleagues

E or teachers are insufficiently trained to use it in their classes

F although it makes them feel more comfortable using technology

G especially as most students enjoy using computers

Keys Part 1 1A 2B 3B 4B 5B 6C 7B 8C 9A 10C 11C 12C 13A 14A

Part 2 1 G 2 C 3 E 4 A 5 B 6 D

Олимпиада 11 класс

Part1 Use of English

For gaps 1-7, choose the best answer A, B, C or D.

The secret of Success

Have you ever wondered why some people are successful and others not? Successful people are passionate. They believe 1) …… themselves when no one else will. They set goals and turn their dreams into realities. But what exactly is about successful people that makes them so successful? First, successful people know exactly what it is they want. They have a(n) 2) …… Goal and they stick to it. Second, successful people don’t just think ; they act. They understand that goals 3) ……are meaningless without the action to back them up. Third, successful people think positively. They know setback and failures are simply a part of the 4) …… to success and view them in a positive light. Fourth, successful people are persistent. They keep tying no 5) ………. How many times they fail until they have achieved their goals. Fifth, successful people are curious and are not afraid to experiment or make mistakes. Finally, they are passionate about what they do . They have a positive attitude , 6 ……. 100% effort into everything they do, and they won’t 7) ……..for anything but the best. So, now you know the keys to success, what are you going to do with them?

1 A for B to C in D by

2 A detailed B specific C specialized D exclusive

3 A purely B simply C only D alone

4 A street B road C way D avenue

5 A worry B count C matter D question

6 A put B give C set D fix

7 A agree B settle C deal D fix

Part 2 Reading

Read the text and match items A-G with gaps 1 -6. There is one item you do not need to use. Write your answers in the table below.

Samuel

Seldom is so much consequence witnessed in one lifetime, and possibly never before did diligent record keeping, hard work and honest practical management have such consequences. Certainly Pepys could A ____________ his work was, but as his famous diaries prove, he certainly understood and appreciated that he lived in extraordinary times. The nine years covered by his dairy were B ________ in the history of Great Britain.

When he made his first entry in 1966 he lived in a republic. But Cromwell was already dead and Pepys reported the C _________of the king. In the end Pepys was a D _________ that took place he saw the King, soon to Charles 2, arrive from exile. He attended the coronation. He was also E _________ Great Plague of 1665 and The Great Fire of London in 1666. He described ever thing and everyone in the most entertaining and sometimes moving manner. Without doubt, he was

F _____ reformers, designers and architects who were to rebuild London and together laid the foundation stones of Empire. The Navy that Pepys reformed went on “to rules the waves” throughout an Empire” “on which the sun never sets”

1. “front seat’ witness to all

2. among and equal to the great

3. never have guessed how important

4. underestimate his efforts and

5. a witness to the

6. among the most momentous

7 . steady rumours of the return

Keys Part1 1C 2B 3C 4C 5B 6A 7A

Part2 A3 B6 C7 D1 E5 F2

Бесплатные интернет-олимпиады школьников по английскому языку

Бесплатные международные и открытые российские интернет-олимпиады

13-21 мая 2019. Весенняя интернет-олимпиада по русскому языку

22-30 апреля 2019. Весенняя интернет-олимпиада по математике

19 апреля 2019. Весенняя интернет-олимпиада по химии

16-18 апреля 2019. Весенняя интернет-олимпиада по физике

27-31 марта 2019. Весенняя интернет-олимпиада по английскому языку

24-26 марта 2019. Весенняя интернет-олимпиада по китайскому языку

20-23 марта 2019. Весенняя интернет-олимпиада по немецкому языку

18-19 марта 2019. Весенняя интернет-олимпиада по окружающему миру

18-26 февраля 2019. Зимняя интернет-олимпиада по русскому языку

21-29 января 2019. Зимняя интернет-олимпиада по математике

19 января 2019. Зимняя интернет-олимпиада по химии

16-18 января 2019. Зимняя интернет-олимпиада по физике

25-29 декабря 2018. Зимняя интернет-олимпиада по английскому языку

22-24 декабря 2018. Зимняя интернет-олимпиада по китайскому языку

18-21 декабря 2018. Зимняя интернет-олимпиада по немецкому языку

16-17 декабря 2018. Зимняя интернет-олимпиада по окружающему миру

19-27 ноября 2018. Осенняя интернет-олимпиада по русскому языку

22-30 октября 2018. Осенняя интернет-олимпиада по математике

19 октября 2018. Осенняя интернет-олимпиада по химии

16-18 октября 2018. Осенняя интернет-олимпиада по физике

25-29 сентября 2018. Осенняя интернет-олимпиада по английскому языку

22-24 сентября 2018. Осенняя интернет-олимпиада по китайскому языку

18-21 сентября 2018. Осенняя интернет-олимпиада по немецкому языку

16-17 сентября 2018. Осенняя интернет-олимпиада по окружающему миру

2018-2019

E 27-31 марта 2019. Весенняя интернет-олимпиада по английскому языку E 25-29 декабря 2018. Зимняя интернет-олимпиада по английскому языку E 25-29 сентября 2018. Осенняя интернет-олимпиада по английскому языку

2017-2018

NB! Официальная информация для учителей

E 25-28 марта 2018. Весенняя интернет-олимпиада по английскому языку E 24-27 декабря 2017. Зимняя интернет-олимпиада по английскому языку E 24-27 сентября 2017. Осенняя интернет-олимпиада по английскому языку

2016-2017

NB! Официальная информация для учителей

М Положение о международных математических олимпиадах 2016-2017. Материал для учителей. СПб АППО, Nord Education, МетаШкола

М Р Ф Положение об открытых российских интернет-олимпиадах и конкурсах 2016-2017. Материал для учителей. СПб АППО, МетаШкола

E D F