Болезни Военный билет Призыв

Вариант 2 раздел 1 аудирование. Раздел "Аудирование". Задание B1

Holidays are an essential part of our culture. Yet not all people understand the importance of their celebration. They consider any celebration to be a waste of time, which, in fact, is not true.

In my opinion, we should celebrate holidays because they help to keep up our traditions and to preserve our culture. In addition, it is a good chance to bring the family together and to meet all your friends and relatives. What is more, there is a special atmosphere behind each holiday and it is a good opportunity to make people happy. As for me, I like the spirit of a holiday and always try to follow the traditions connected with it.

Nevertheless, not all people enjoy celebrations. They are not interested in ancient traditions and only regard holidays as additional time off work. They also believe that holidays are just an excuse for spending money or making it.

Actually, such attitude is wrong. I believe it is very important that traditions do survive in the country as they help to define who people are. Although people spend lots of money on presents, it is not only the present that counts, it is not only the present that counts, but also the fact that people greet each other and share the joy of the day.

To conclude, I want to say that holidays help to bring generations together. Personally, I enjoy celebrations. For me, a holiday is not just a day off but a special occasion and I usually prepare for it beforehand.

Раздел 1. Аудирование

Вы услышите 6 высказываний. Установите соответствие между высказываниями каждого говорящего A-F и утверждениями, данными в списке 1-7. Используйте каждое утверждение, обозначенное соответствующей цифрой, только один раз. В задании есть одно лишнее утверждение. Вы услышите запись дважды. Занесите свои ответы в таблицу.

1. Perfume can’t be a good present for many reasons.
2. Best presents are presents that create shared memories.
3. Practical presents are not good presents.
4. This sort of present can be good for everybody.
5. Good perfume is the best present that is always easy to get.
6. This present is a good way out, but not always perfect.
7. Think of a person’s lifestyle while choosing a present.
Говорящий A B C D E F
Утверждение

Вы услышите диалог. Определите, какие из приведённых утверждений А1-А7 соответствуют содержанию текста (1 - True), какие не соответствуют (2 - False) и о чём в тексте не сказано, то есть на основании текста нельзя дать ни положительный, ни отрицательный ответ (3 - Not stated). Обведите номер выбранного Вами варианта ответа.Вы услышите запись дважды.

А1. Peter seldom goes to the library.
1) True
2) False
3) Not stated

А2. Peter is satisfied with his term studies.
1) True
2) False
3) Not stated

А3. Peter hopes to do as well in the course as his classmates.
1) True
2) False
3) Not stated

А4. Peter prefers to work at his computer at home.
1) True
2) False
3) Not stated

А5. Jane does not expect Peter to pass his language exam.
1) True
2) False
3) Not stated

А6. Jane has always been the best student in the group.
1) True
2) False
3) Not stated

Вы услышите интервью. В заданиях А8-А14 обведите цифру 1, 2 или 3, соответствующую выбранному Вами варианту ответа. Вы услышите запись дважды.

А8. What, according to Michael Mitchell, is the biggest plus of Vintage Inns?
1) Picturesque locations.
2) Nostalgic landlords and landladies.
3) Tourists from all over the world.

А9. What point does Michael Mitchell make about Vintage Inns’ gardens?
1) They are perfect for any season.
2) All Vintage Inns must have them.
3) They are an alternative to dine in good weather.

А10. Why does not Michael Mitchell do anything to advertise his inns?
1) They are close to local places of interest.
2) They are not far from city centers.
3) They are situated around London.

А11. What is typical of all the Vintage Inns?
1) Traditional old style.
2) Victorian design.
3) Good food and atmosphere.

А12. According to Michael Mitchell, Vintage Inns menus
1) preserve traditional style in cooking.
2) modernize traditional dishes.
3) offer mainly international food.

А13. When is the menu likely to be more varied?
1) Saturdays.
2) Weekdays.
3) Sundays.

А14. What is the booking policy of Vintage Inns?
1) It is not an accepted practice there.
2) You need to book well in advance.
3) Booking is possible only on Fridays.

По окончании выполнения заданий В1 и А1-А14 не забудьте перенести свои ответы в бланк ответов № 1! Обратите внимание, что ответы на задания В1, А1-А14 располагаются в разных частях бланка. При переносе
ответов в задании В1 (в нижней части бланка) цифры записываются без пробелов и знаков препинания.

ЕГЭ по английскому языку. Сложный экзамен? Я бы ответил однозначно – сложный! Но, для целеустремленных учеников сдать его , набрав хорошие баллы, вполне реальная задача , каков бы не был уровень владения языком. Если у вас есть время и желание хорошо подготовиться к ЕГЭ или, что не менее важно, хорошо подготовить к ЕГЭ эти страницы для вас. Оговорюсь сразу, что вы не найдете здесь уникальной стратегии или методики подготовки. Самая лучшая стратегия всегда одна – труд. Зато найдете подробные инструкции по выполнению заданий с примерами, которые помогут вам готовиться системно и эффективно.

Итак, какова наша задача? Мы должны выполнить 15 заданий из раздела: «Аудирование», 9 заданий из раздела «Чтение», 20 заданий из раздела «Лексика и грамматика» и два задания из раздела «Письмо». На все про все у нас 180 минут. Что ж, приступим к раскладыванию по полочкам каждого раздела экзамена.

Раздел 1. «Аудирование»

Максимальное количество баллов, которые можно набрать – 20.

Задание В1. Понимание основного содержания текста.

Максимум 6 баллов.

Текст будет звучать дважды.

Суть задания : нужно установить соответствие между краткими утверждениями и текстами, предложенным для прослушивания. Утверждения обозначены цифрами 1-7. Высказывания говорящих буквами A-F. Одно утверждение лишнее.

Советы по эффективному выполнению задания.

До того, как текст прозвучит впервые дана пауза для ознакомления с заданиями. Мы делаем следующее:

  1. Читаем утверждения и пытаемся определить что их объединяет. (тема, проблема, ключевое слово)
  2. Пытаемся определить чем они отличаются друг от друга. (проблемой, отношением к проблеме и т. д.)
  3. В процессе ознакомления с утверждениями подчеркиваем в них ключевые слова, делаем иные пометки, помогающие понять их смысл и различия.
  4. Глядя на утверждения, пытаемся предвосхитить содержание текста, подходящего к каждому из них по смыслу, а также, те ключевые слова на которых, как нам кажется, должно строиться высказывание, относящееся к данному утверждению.

Итак, тексты зазвучали в первый раз. Во время первого прослушивания мы сосредоточимся на том, что нам необходимо:

  1. По мере прослушивания каждого текста отмечать все возможные варианты ответа.
  2. Делать нужные исправления в ответах по мере прослушивания остальных текстов, метод исключения же никто не отменял, и некоторые первоначальные варианты ответов вполне могут отпасть по мере дальнейшего прослушивания высказываний.

Тексты звучат второй раз. В это время нам нужно:

  1. Обратить особое внимание на высказывания, для которых изначально было выбрано несколько вариантов ответа
  2. Слушая текст, стараться выписывать ключевые слова, которые помогут обосновать выбор того или иного соответствия.

После того, как мы прослушали тексты дважды нам остается:

  1. Записать окончательные ответы в таблицу, которая дана после задания.
  2. Еще раз проверить точность записи ответов и перенести их в бланк.

Помните, что задания по аудированию нужно выполнять сразу же, не оставляя их невыполненными, так как, даже если у вас и будет время вернуться к их выполнению, вряд ли вы сможете вспомнить высказывания, которые прозвучали для вас час или полтора назад.

Иллюстрация применения алгоритма действий на примере.

Пример задания:

Аудиозапись к заданию: {mp3}b1{/mp3}

До прослушивания текста:

  1. Тема, которая объединяет утверждения – подарки.
  2. Утверждения отличаются друг от друга отношением к различным видам подарков.
  3. Ключевые слова: 1) perfume, not a good present, reasons 2) present, create, memories 3) practical presents 4) present, good for everybody 5) perfume, the best present 6) present, a good way out, not always perfect 7) choosing a present, think, person’s lifestyle
  4. 1) скорее всего речь пойдет о причинах, по которым духи не могут быть хорошим подарком, ключевые слова на которых будет строиться высказывание: perfume, bad, not very good, awful, scent. 2) наверное, речь пойдет о каком-то совместном действии в качестве подарка, чтобы об этом остались воспоминания, ключевые слова: do together, memory, share, past 3) речь пойдет о практичных подарках, подарках для дома или хозяйства, ключевые слова: home, domestic, pragmatic,gifts 4) вероятно речь пойдет о подарке или подарках, которые подойдут любому человеку, ключевые слова any person(man), all, everybody 5) речь, видимо, пойдет о причинах, по которым духи являются наилучшим подарком по мнению говорящего, ключевые слова: excellent gift, best present, perfume 6) речь, скорее всего, пойдет о способе легко решить проблему с выбором подарка, ключевые слова: way out, easy to buy, choice 7) видимо говорящий будет убеждать, что при выборе подарка необходимо учитывать то, какой образ жизни ведет получатель этого подарка, ключевые слова: lifestyle, way of life, choose a gift

Во время первого прослушивания:

Отмечаем все возможные варианты: A) 6, 4 B) 3 C) 1,5 D) 6,4 E) 2 F) 7.

Во время второго прослушивания:

Обращаем особое внимание на высказывания, для которых мы выбрали несколько вариантов ответа и выбираем окончательный вариант: A) 4 B) 3 C) 1 D) 6 E) 2 F) 7.

После второго прослушивания переносим наши ответы в таблицу после задания, вот и все. Остается только перенести наши ответы в бланк ответов.

Используемая литература:

  1. ЕГЭ. Английский язык. Тематические тестовые задания. Россия и мир / Е. Н. Соловова, John Parsons. - М. : Центр изучения английского языка Елены Солововой, 2011.
  2. ЕГЭ - 2012. Английский язык: типовые экзаменационные варианты: 10 вариантов / под редакцией М. В. Вербицкой. - М. : Национальное образование, 2011.

Предлагаем попробовать свои силы и выполнить полное аудирование в формате ЕГЭ. Ответы и полные тексты к аудио даны в спойлерах. Здесь представлен вариант 1.

Задание 1

Вы услышите 6 высказываний. Установите соответствие между высказываниями каждого говорящего А-F и утверждениями, данными в списке 1-7. Используйте каждое утверждение, обозначенное соответствующей цифрой, только один раз. В задании есть одно лишнее утверждение. Вы услышите запись дважды.

Play Задание 1

1. It is necessary to take care of your pet’s health if it has problems.
2. Having two pets can be more enjoyable than having one.
3. Giving an unwanted pet a home is an opportunity to do something kind.
4. Each and every pet has an interesting and unique personality.
5. Choosing the right pet is a very important decision.
6. A pet often loves its owner and can be like a best friend.
7. Pets need something to play with, just like people do.

A – 5
B – 4
C – 2
D – 1
E – 7
F – 3

Speaker A : We’ve had our dog, Fido, for two years now. My parents asked me which animal I’d like, and I said a dog. A dog was a good choice for us because we’ve got a big house and a fenced-in garden where he can play, and we all take turns walking him. Dogs need space and exercise. People who’ve got a small flat and not a lot of free time to spend with their pet should probably get a fish instead!

Speaker B : Our cats, Leo, Tabs and Boo, certainly keep us entertained round the house. They love to play and sleep and they certainly perk up at mealtimes. But they have their own characters. Leo is super friendly and loves to sit on your lap. Tabs always runs away when you try to pick her up. And Boo is unpredictable – sometimes he loves you, and sometimes he doesn’t! I guess they’re like people in a way – no two are alike!

Speaker С : I love having an aquarium. I’ve got two fish in it now. They don’t really have personalities, you know, although they get excited when I toss flakes of food in their tank. I started off with just one fish, then after six months, I decided it would be fun to get a second one, and they seem very happy together. They’re easy to look after – just give them some food and watch them swim!

Speaker D : We’ve got a really cool parrot named Polly. Polly’s a great character, and she talks! What better pet could you have, right? Sadly, though, Polly wasn’t feeling well a few weeks ago. She stopped eating and wasn’t talking so much. Everyone who owns a pet must look after it, so we had to take her to a vet, who prescribed some medicine. She’s much improved now and back to her usual chatty self!

Speaker E : Our local pet shop has got lots of different pets – rabbits and hamsters, birds and fish. I’m always tempted to buy another pet, but I know I mustn’t! But every time I go there, I pick up something for my dog, Gus. He loves having a new toy to chew on or chase round the house. I think about myself, you know. I love video games, but I can’t play the same one over and over again!

Speaker F : When we were thinking of getting a pet, we had to consider where we would get one. The pet shop near my house has lots to choose from. But I get so sad when I think about all those animals that are out on the streets. So my parents and I decided that we would visit the city shelter and rescue a pet from there. And that’s how we got our dog Chester, who’s more than happy to live with us!

Задание 2

Вы услышите диалог. Определите, какие из приведённых утверждений A-G соответствуют содержанию текста (1 – True), какие не соответствуют (2 – False) и о чём в тексте не сказано, то есть на основании текста нельзя дать ни положительного, ни отрицательного ответа (3 – Not stated).

Play Задание 2

A) Vicky is not interested in seeing Jasons costume for the party.
В) Vicky wants to spend a lot of money on a costume.
С) Jason first suggests that Vicky should dress up as a famous person.
D) Vicky knows what all of her friends are wearing to the party.
E) Jason suggests that Vicky wears normal clothes as part of her outfit.
F) Vicky’s mum will help Vicky make her outfit.
G) Vicky doesn’t want to start putting her outfit together straight away.

A – 2
B – 2
C – 1
D – 3
E – 1
F – 3
G – 1

Jason : Vicky, are you going to Helens fancy dress party on Saturday? You have to come, if only to see my outfit. I’m going as a gorilla rugby player!

Vicky : That’ll be hilarious, Jason! I wasn’t sure if I was going to come, but I think you’ve helped me make up my mind. But I don’t know what to wear. I was thinking maybe a princess, but that seems a bit boring.

Jason : No, that sounds great. If you came as a princess, you would wear loads of jewellery and a huge crown, right?

Vicky : Hmm, I’m not keen on that idea, really. Where would I get all those things? I don’t want to spend a thousand pounds on an outfit.

Jason : That’s a good point. Well, what about a celebrity? Maybe you could come as Lady Gaga. That should be easy to do, shouldn’t it? Just copy one of her looks.

Vicky : No, I can’t do that. Lisa’s already going as Gaga. Besides, I think I’m way too tall to be her. She’d only come up to my chin if she were standing in front of me!

Jason : What about a mermaid? You know, dress up like a fish! I think you’d look really good in that kind of outfit, and it can’t be that expensive, can it?

Vicky : That sounds interesting, but how would I get round the party without falling over? It would be quite difficult to walk!

Jason : Hmm, maybe you could wear a long green skirt and ask your mum to sew a fish tail on the bottom.

Vicky : How creative! I’ve also got a funky green blouse and I can put some fake seashells all over it. I think we’re getting somewhere with this idea! Of course, I’ve got an exam in three days, so I can’t spend all my time making a mermaid costume.

Jason : Hopefully it won’t take too long to make.
The party’s this weekend and today’s Monday. That’s plenty of time, don’t you think?

Vicky : Well, my exams in maths, which I’m terrible at. I think I’ll have to wait until it’s over before I can do this costume. But at least I’ve got the idea.

Jason : Well, good luck in your exam, and with the costume!

Vicky : Thanks. See you at the party Jason!

Задание 3

Вы услышите интервью. В заданиях выберите правильный вариант ответа. Вы услышите запись дважды.

Play Задание 3

1. The tour company that John works for provides …
1) large-scale tourism.
2) environmental education.
3) food and drink tours.

2. While at university, John studied …
1) biology.
2) forest conservation.
3) zoo management.

3. What must travellers do before they go on a trip?
1) Participate in a short course on environmental protection.
2) Sign forms promising not to damage the environment.
3) Donate money to an environmental protection programme.

4. John believes that most people …
1) know a great deal about rainforests.
2) want to travel to rainforests.
3) are unaware of the importance of rainforests.

5. How does John describe the fight to protect rainforests in Brazil?
1) The government is losing the fight.
2) Despite some good news, the struggle is ongoing.
3) It is going extremely well.

6. What does John say about the native peoples?
1) It is very rare that they get to meet with them.
2) All native people are willing to engage with the tour.
3) Cultural understanding is gained from some of them.

7. In the future, John hopes his company w ill…
1) begin tours in new regions.
2) expand tours in existing regions.
3) focus more on South-East Asia.

1 – 2
2 – 3
3 – 1
4 – 3
5 – 2
6 – 3
7 – 1

Presenter : Hi everyone and welcome to our programme, Awesome Job! Today we have John Stone with us to talk about his work in ecotourism. John, welcome to the show.

Speaker : Thanks for having me.

Presenter : Tell us some things about your job and what your company does.

Speaker : I work as a tour guide for a company called Go Green Tourism. We specialise in tours to unique habitats with rich biodiversity. We organise very small tours, for maybe 20 people or less, so that the environment remains protected, and our destinations are mainly tropical regions in South America and most recently South-East Asia. We travel to our destination and stay at a local village near the habitat, which is where we eat and sleep. Then we go on a guided walking tour of a rainforest and we educate our travelling companions about the different flora and fauna of the area.

Presenter : So you have to be well-trained in plant and animal sciences to give one of these tours, yes?

Speaker : That’s right. Typically the tour guides have a degree in biology or botany, or a master’s in forest conservation, something like that. My specific educational background is in zoo management, but I saw an advert for this job and decided I wanted to give it a try. I’ve learned a great deal more about the natural environment through this work, which I’m happy about.

Presenter : Is ecotourism safe for the environment, in your opinion?

Speaker : We do our very best to ensure that any place we visit is left virtually untouched. Our ecotravellers must attend a seminar before we embark on our journey in order to learn the dos and don’ts of the trip. People who sign up for these tours are quite conscious of the environment to begin with.

Presenter : Does your company participate in environment protection programmes?

Speaker : I’m glad you asked that, because yes, we do. Part of our profits go to awareness programmes aimed at educating people about the rainforests and their value as a resource. Most people don’t realise that without rainforests, we wouldn’t be able to survive.

Presenter : There is also the problem of rainforests being cut down, isn’t there?

Speaker : Yes, we also provide funds for organisations that fight illegal logging and land clearing in Brazil. These organisations work with the Brazilian government and although it’s a continuous battle, they have made progress in recent years in protecting land.

Presenter : That’s good to know. What sorts of things do people get to see in the rainforests, besides plants and animals of course?

Speaker : Oh, many things. We visit dazzling waterfalls, and pristine lakes and rivers. We also visit the native peoples who live in or near the rainforests – the ones who are welcoming to visitors anyway! So there is also a cultural exchange that takes place between the ecotravellers and the locals. I’ve even picked up a few words of the locals’ languages, which is really cool. Of course, I’m a long way off being fluent!

Presenter : And do you just visit rainforests?

Speaker : Well, the company is only about eight years old, so the focus has been rainforest regions mainly in Brazil, but as I said before, we do visit South-East Asia, which we started doing a couple of years ago. But I’m excited to say that we are planning to expand our operations to regions in Africa, such as the Serengeti and Madagascar. Business has been booming for ecotourism, so hopefully that trend will continue, for us and for other environmentally-conscious organisations…

Демо вариант 2011 год по английскому языку. Раздел 1 (Аудирование)

Здесь вы можете найти демо вариант 2011 год по английскому языку. Раздел 1 (Аудирование).

B1 Вы услышите 6 высказываний. Установите соответствие между высказываниями каждого говорящего 1–6 и утверждениями, данными в списке A–G. Используйте каждое утверждение, обозначенное соответствующей буквой, только один раз. В задании есть одно лишнее утверждение. Вы услышите запись дважды. Занесите свои ответы в таблицу.

A. Buying things makes the speaker really happy.
B. The speaker likes sweets.
C. The speaker spends large sums of money travelling over the Internet.
D. Having fun with friends is the speaker’s favourite pastime.
E. The speaker has an impressive collection of books.
F. The speaker dreams of going around the world.
G. The speaker loves wearing a lot of jewellery.

Говорящий 1 2 3 4 5 6
Утверждение

Вы услышите телефонный разговор. Определите, какие из приведенных утверждений А1–А7 соответствуют содержанию текста (1 – True), какие не соответствуют (2 – False) и о чем в тексте не сказано, то есть на основании текста нельзя дать ни положительного, ни отрицательного ответа (3 – Not stated). Обведите номер выбранного вами варианта ответа. Вы услышите запись дважды.

A1 The caller has learned about the Language Centre from the media.

A2 The centre offers a six-month course for students who want to go to college.
1) True 2) False 3) Not stated

A3 The caller"s friend is attending a US university.
1) True 2) False 3) Not stated

A4 The new semester begins in two months.
1) True 2) False 3) Not stated

A5 You don’t need to come to the centre to sign up for the course.
1) True 2) False 3) Not stated

A6 The centre expects convincing proof that you can afford the course.
1) True 2) False 3) Not stated

A7 All official documents can be sent to the centre by fax.
1) True 2) False 3) Not stated

Вы услышите интервью. В заданиях А8–А14 обведите цифру 1, 2 или 3, соответствующую выбранному вами варианту ответа. Вы услышите запись дважды.

A8 There is a growing tendency in Kenya to
1) look for new farm land.
2) explore new hunting areas.
3) preserve native animal habitats.

A9 According to Ben, people living around the forest area
1) try to domesticate some of the wild animals.
2) do their best to stop deforestation in the area.
3) could be in danger from wild animals.

A10 According to Ben, an excommunicated animal is
1) an animal doomed to extinction.
2) an aggressive and uncontrollable animal.
3) an animal that needs people’s help.

A11 Ben claims that people living around the forest area make extra money
1) catching and selling wild animals to the zoos.
2) travelling to other regions and doing odd jobs.
3) trading wooden products.

A12 The Green Belt Movement in Kenya aims at
1) effective exploitation of natural forests.
2) replacing destroyed forests.
3) moving people out from the forest area.

A13 The interviewer is curious to know if
1) the BBC has ever shown programs about wildlife protection in Kenya.
2) all the facts about safari in Kenya presented on BBC television are true.
3) people in Kenya have ever seen any BBC wildlife programs.

A14 Visitors to safari parks in Kenya are allowed to
1) choose their own routes.
2) feed wild animals.
3) drive their own cars.

По окончании выполнения заданий В1 и А1–А14 НЕ ЗАБУДЬТЕ ПЕРЕНЕСТИ СВОИ ОТВЕТЫ В БЛАНК ОТВЕТОВ № 1! ОБРАТИТЕ ВНИМАНИЕ, что ответы на задания В1, А1–А14 располагаются в разных частях бланка. В1 расположено в нижней части бланка. При переносе ответов в задании В1 буквы записываются без пробелов и знаков препинания.