Болезни Военный билет Призыв

Топик распорядок дня. My Daily Routine - Мой распорядок дня, устная тема по английскому языку с переводом. Топик. Полезные фразы для основной части

Топик по английскому языку: Мой день или Моя рутина (My daily routine). Данный текст может быть использован в качестве презентации, проекта, рассказа, эссе, сочинения или сообщения на тему.

Утро

Мой день начинается рано утром. Мой будильник звенит в 7 часов и я просыпаюсь. Я встаю, заправляю постель и иду в ванную принять душ и почистить зубы. Затем я направляюсь на кухню позавтракать с родителями. На завтрак у меня обычно яичница с тостом и стакан апельсинового сока. Мои родителя хотят, чтобы я правильно питался и был здоровым, поэтому они постоянно «пилят» меня за то, что я ем, когда я ем и не ем, и за количество фаст фуда, который я потребляю. После завтрака я возвращаюсь в свою комнату, собираю портфель, одеваюсь и выхожу в школу. Я обычно иду пешком, потому что школа находится неподалеку от моего дома, но иногда, в плохую погоду, я еду на автобусе или меня подвозит отец.

День

В школе я обычно усиленно занимаюсь. Обычно у нас бывает от шести до восьми уроков, что тяжело, поэтому я иногда устаю в конце учебного дня. Когда я прихожу из школы домой, я стараюсь расслабиться – слушаю музыку или сижу в Интернете. После обеда я беру мою собаку на прогулку в парк. Она всегда с нетерпением ждет этого момента – лижет мне руки, виляет хвостом и царапает дверь, чтобы ее выпустили. После прогулки в парке я прихожу домой и ужинаю с родителями. Я люблю семейные ужины – мы разговариваем, смеемся и обсуждаем события, произошедшие с нами за день. Я часто помогаю маме мыть посуду, и она этому бывает очень рада. После ужина я иду в свою комнату делать домашнее задание и болтать с друзьями в чате. Мы также иногда собираемся у меня или ходим гулять.

Вечер

Вечером мы обычно смотрим телевизор дома, хотя иногда ходим в кино, театр или кафе если мама не хочет готовить. Я обычно ложусь спать около одиннадцати.

Заключение

Вот это мой обычный мой день.

Скачать Топик по английскому языку: Моя рутина

My daily routine

In the morinig

My day starts early in the morning. The alarm clock sounds at 7 am and I wake up. I get up, make my bed and go to the bathroom to have a shower and brush my teeth. I then go to the kitchen to have breakfast with my parents. I usually have fried eggs with whole grain toast and a glass of orange juice. My parents want me to eat properly so I’ll develop and be healthy, so they always nag me about what I eat, how I eat, when I eat or don’t eat, and the amount of junk food I consume. After breakfast I go back to my room to pack my school bag, get dressed and leave for school. I usually walk to school since it’s a stone’s throw from where I live, but sometimes if the weather is bad, I take the bus or my dad gives me a lift.

In the afternoon

I usually study hard at school. We normally have six to eight classes a day, which is rather difficult, so I sometimes feel really tired after a school day. When come back home from school, I try to relax – I listen to music or surf the Internet for a while. In the afternoon I walk my pet dog in the park. It always looks forward to it – it licks my hands, wags its tail and scratches at the door to be let out. After a walk in the park I come home to have dinner with my parents. I like family dinners – we talk, laugh and discuss various things that happened to us during the day. I often help my mom with the washing-up which makes her feel happy. After dinner I go to my room to do the homework and chat with my friends in the Internet. We also get together at my place from time to time or go for a walk.

In the evening

In the evening, we usually watch TV at home, though we occasionally go to the cinema, theatre or simply eat out when my mother doesn’t feel like cooking. I usually go to bed at about 11.

Conclusion

That’s my usual day.

* — обратите внимание, что написание daily routinne является неправильным. Верным написанием является daily routine.

]
[ ]

As a rule, I get up at half past six. I put on my dressing-gown, go into bathroom and turn on the bath taps. Good health is better than wealth, so I do my morning exercises. I get breakfast at seven-thirty and listen to the news over the radio.

I like to begin the day well, so my breakfast is always a good one. For breakfast I usually have hard-boiled eggs or an omelette, bread and butter, tea or coffee; I read my newspaper with my last cup of coffee before I leave home.

Then, I say "Good-bye" to my mother, take my school-bag and go to school. I don"t live far from my school, so it doesn"t take me long to get there. The lessons start at half past eight. Each lesson lasts for 45 minutes. The classes are over at two o"clock.

I come back home, have dinner, wash up and go shopping. I buy foodstuffs for the family. Coming back I begin to clean the house and get the vegetables ready for supper. We have supper at seven. I do my homework for the next day. It usually takes me several hours to prepare well for the lessons.

In the evening, I always try to spend at least an hour at the piano. As a rule my parents and I sit and talk, watch a film on TV, read newspapers and magazines. Sometimes, we go to the cinema or to the theatre. Once or twice a month, I visit exhibitions in my home town.

I go to bed at about eleven o"clock, but my parents like to sit up late and write letters or read.

Перевод текста: My Daily Routine - Мой распорядок дня

Как правило, я встаю в половине седьмого. Надеваю халат и иду в ванную комнату, и включаю краны. Здоровье — дороже денег, и поэтому я делаю утреннюю гимнастику. В половине восьмого я завтракаю и слушаю новости по радио.

Мне нравится хорошо начинать день, поэтому у меня всегда хороший завтрак. На завтрак я обычно ем яйца, сваренные вкрутую, или омлет, хлеб с маслом, пью чай или кофе. Перед тем как выйти из дома, я читаю газету, выпиваю последнюю чашку кофе.

Затем я прощаюсь с мамой, беру портфель и иду в школу. Я живу недалеко от школы и быстро добираюсь туда. Занятия начинаются в половине девятого. Каждый урок длится 45 минут. В два часа дня занятия заканчиваются.

Я прихожу домой, обедаю, мою посуду и иду в магазин, где покупаю продукты для семьи. Придя домой, я начинаю убирать и готовить овощи на ужин. Ужинаем мы в семь часов. Я делаю домашнее задание на следующий день. Обычно у меня уходит несколько часов на то, чтобы хорошо подготовиться к урокам.

Вечером я всегда стараюсь провести по крайней мере один час за пианино. Мои родители и я сидим и разговариваем, смотрим фильмы по телевизору, читаем газеты и журналы. Иногда мы ходим в кино или в театр. Один или два раза в месяц я посещаю выставки в моем родном городе.

Я ложусь спать почти в одиннадцать часов. Но мои родители любят сидеть допоздна: писать письма или читать.

Использованная литература:
1. 100 тем английского устного (Каверина В., Бойко В., Жидких Н.) 2002
2. Английский язык для школьников и поступающих в ВУЗы. Устный экзамен. Топики. Тексты для чтения. Экзаменационные вопросы. (Цветкова И. В., Клепальченко И.А., Мыльцева Н.А.)
3. English, 120 Topics. Английский язык, 120 разговорных тем. (Сергеев С.П.)

Разработка урока

с использованием ИКТ и аудиоматериалов

« DAILY ROUTINE »

Учителя английского языка ДОШ №88 - Несмашной Н.А.

Topic : Daily Routine

Timing : 4 5 minutes

Audience : 4 th form

Objectives : By the end of the lesson, pupils will be able to:

    use the words on the topic in writing and speech;

    recognize this words in listening;

    use the Present Indefinite Tense;

    improve their speaking, listening, reading and writing skills

Materials and aids : notebooks, CD with audio records, laptop, multimedia projector, presentation, handout with the text to be read (HO1), test worksheet (HO2)

Procedure

I. Meeting and greeting

Good morning, boys and girls! Take your seats. Who is on duty today? Stand up, please. What is your name? What date is it today? What day is it today? Who is absent today? Thank you very much. Sit down, please.

(Slide 1) Today we are going to improve our skills and knowledge on the topic “Daily Routine” and Present Indefinite Tense.

I I. Warming-up

First let’s warm-up with suggested word puzzle. Write down the date, listen to the record, and try to find 10 word-combinations on the screen. (Slide 2, first record).

Keys: get dressed, dry hair, eat breakfast, wake up early, go to school, get home quickly, wash face, take a bath, study at school.

Now let’s play a “Snowball game” with this word-combinations.

P1: to take a bath

P2: to take a bath, to dry hair

P3: to take a bath, to dry hair, to eat breakfast…

I I I. Main part

    Pre-reading task

Answer my questions, please. When do you wake up in the morning? What do you usually do in the morning? How many lessons do you have at school? Describe your afternoon. Describe your evening.

    Reading

Thank you for good answers. Now you are ready to read and translate the text. We will play the game “Translators”. One pupil will read the sentence and name the translator. Then translator will name the next reader.

Ann’s Daily Routine

As a rule, I wake up at half past six. I go to bathroom, wash my face, brush my teeth and get dressed. Good health is better than wealth, so I do my morning exercises. I get breakfast at seven-thirty and listen to the news over the radio.

I like to begin the day well, so my breakfast is always a good one. For breakfast, I usually have boiled eggs or an omelette , bread and butter, tea.

Then, I say "Good-bye" to my mother, take my school bag and go to school. I do not live far from my school, so I get there quickly. The lessons start at half past eight. Each lesson lasts for 45 minutes. I like to study at school. The classes are over at two o"clock.

I come back home, have dinner, wash up and go shopping. I buy foodstuffs for the family. Coming back, I begin to clean the house and get the vegetables ready for supper. We have supper at seven. I do my homework for the next day. It usually takes me several hours to prepare well for the lessons. In the evening, I always try to spend at least an hour at the piano. As a rule, my parents and I sit and talk, watch a film on TV, read newspapers and magazines. Sometimes, we go to the cinema or to the theatre. Once or twice a month, I visit exhibitions in my hometown.

In the evening I take a bath, dry hair and go to bed at about eleven o"clock, but my parents like to sit up late and write letters or read.

    Post-reading task

Children now you have to answer the questions to the text in written form. Open your copybooks please (Slide 3). Now in pares ask and answer this questions.

    Work in small groups

In groups of three compose short conversations about your daily routines in Present Indefinite Tense and using the words: always, usually, sometimes, seldom, rarely, never and tell them to your classmates (Slide 4).

    Audio test. You are very well done. In addition, the last task for you is to cope with the test (HO, second record). You will listen to the audio record and connect the pictures with the numbers on your sheets of paper.

Exchange your works and check them up. The key is: 1. go to school, 2. brush teeth, 3. dry hair, 4. take a bath, 5. wake up, 6. eat breakfast, 7. study, 8. get dressed, 9. wash face, 10. come home.

IV . Summarizing

    Game “Microphone” . Children, pass toy-microphone to each other answering the following questions: What did you learn? What did we train? What did we improve? What did you like?

    Evaluation of students .

Thank you for the lesson! You have some marks. They are …


HO

Список использованных источников :

1.Науменко Т. М. Шляхи активізації мовленнєвої діяльності на уроках англійської мови // Англійська мова та література. - 2007,- № 4.

2.Панченко Н. Вчимося спілкуватись // Англійська мова та література. - 2007.- № 28.

    Радченко Н. В. Розвиток мовної особистості шляхом використання ігрових форм роботи // Англійська мова та література. - 2007. - №9.

    Интернет сайт « www .123 listening . com » , аудиоматериалы для учителей английского языка.

Topic: My daily routine

Тема: Мой распорядок дня

Our life changes all the time. Next year I will finish school and I don’t know how I will spend time in future. There are so many opportunities to use, so many spheres of science to study, people to get acquainted with, places to visit. I am interesting and happy future. But at the present moment I am just a schoolgirl. Now I will tell you .

Наша жизнь все время меняется. В следующем году я закончу школу, и я не могу представить, как я буду проводить свои дни в будущем. Впереди столько возможностей, которые можно использовать, так много сфер науки, которых можно изучить, столько людей, с которыми можно познакомился, столько мест, которых можно посетить. Я с нетерпением жду интересное и счастливое будущее. Но в настоящий момент я всего лишь школьница. Я расскажу вам, как выглядит моя повседневная жизнь.

I wake up at seven o’clock in the morning. , which plays my favorite song for of the day. Sometimes it is difficult to break away from the pillow, especially in winter period, when days are so short and it is completely . Three times a week I begin my day with physical exercises – with running. I put on my sneakers and a sports suit, stick headphones into my ears and run to the park. There I make the pond and turn back home. Then I have breakfast. I make breakfast by myself. It always consists of toasts, eggs and coffee, and when my mom is at home I eat porridge. After breakfast I have a contrast shower, put on my school uniform, comb hair, brush teeth and go to school.

Я обычно просыпаюсь в семь часов. Я использую будильники, который воспроизводит мою любимую песню для хорошего начала дня. Иногда это нелегко - оторваться от подушки, особенно зимой, когда дни такие короткие, и совершенно темно в окне. Три раза в неделю я начинаю свой день с физических упражнений – бега. Я надеваю кроссовки и спортивный костюм, втыкаю наушники в уши и бегу в парк. Там я делаю три круга вокруг пруда и поворачиваю домой. Затем я завтракаю. Я готовлю завтрак сама. Он всегда состоит из тостов, яиц и кофе, когда моя мама дома я ем кашу. После завтрака я принимаю душ, надеваю школьную форму, расчесываюсь, чищу зубы и ухожу в школу.

At 8 o’clock I meet my friend who lives in the neighboring house and we continue our trip together. On the way we discuss current events, laugh and tell stories to each other. Meeting my friend in the morning cheers me up and makes my school routine better. The route to our school is not very long but we like morning.

В 8 часов я встречаю свою подругу, которая живет в соседнем доме, и мы продолжим наше путешествие вместе. По дороге мы обсуждаем текущие события, смеемся и рассказываем истории друг другу. Встреча с моей подругой утром поднимает мне настроение и делает мою школьную рутину лучше. Маршрут до нашей школы не очень длинный, но нам нравится не торопиться и наслаждаться утром.

My classes at school start at half past eight. As a rule, my class has six or seven lessons. Each lesson . There is a big break after the fourth lesson when we are able to visit and have a quick snack. I study so I have a great number of biology and chemistry lessons. I have to strain my brains, so at the end of the school day I feel very tired. I go home at half past three. There I have dinner. I usually eat food that for me the day before. I eat soup and meat with vegetables. After dinner I feel energetic again. I do my homework as quick as possible and finally I am free. The most exciting part of the day begins.

Мои занятия в школе начинаются в половине девятого. Как правило, у меня шесть или семь уроков. Каждый урок длится сорок пять минут. Есть большая перемена после четвертого урока, когда мы можем посетить нашу школьную столовку и перекусить. Я учусь в медицинском классе и поэтому у меня много уроков биологии и химии. Я напрягаю мозги во время учебы, так что в конце школы я чувствую себя очень уставшей. Я иду домой в два часа. Там я обедаю. Я обычно ем еду, что моя мама сделала в предыдущий вечер для меня. Обычно мой обед состоит из супа и мяса с овощами. После обеда я чувствую себя энергичной снова. Я делаю мое домашнее задание как можно быстрее и наконец я свободна. Самая интересная часть дня начинается.

There are several options of my further day activities. The thing that never changes is that everything I do, I do with my friends. When it is warm we like to ride bicycles or go to the park. When it is cloudy or rainy we go to the cinema, or to the entertainment center, where we play bowling and pool. Sometimes we visit each other’s homes. In winter we too. There is a huge skating rink in our block with music and lights. We enjoy skating and boys are fond of playing hockey. On the hills near the park we ride snow skates and ski. Also we like to play snowballs.

Существует несколько вариантов моих дальнейших мероприятий для проведения времени. Единственное, что не меняется никогда - это то, что все, что я делаю, я делаю вместе с моими друзьями. В теплую погоду, мы любим кататься на велосипедах или сходить в парк. Когда идет дождь, мы идем в кино, или в развлекательный центр, где мы играем в боулинг и бассейн. Иногда заезжаем друг к другу в гости. В зимний период у нас много интересных занятий тоже. У нас есть большой каток в нашем квартале с музыкой и огнями. Мы наслаждаемся катанием, а мальчики любят играть в хоккей. На холмах возле парка мы катаемся на сноускейтах и лыжах. Также, мы любим играть в снежки.

At 5 o clock I go to the dancing school. I’ve been attending dances since my childhood and I do it very well. I can dance using several styles and my trainer sometimes little children. This activity doesn’t take me more than an hour and a half.

В 5 часов я иду в школу танцев. Я посещаю танцы с детства и делаю это очень хорошо. Я могу применять несколько стилей танцев и мой тренер иногда позволяет мне преподавать маленьким детям. Это занятие не занимает больше чем час-полтора.

Once a week I with my private teacher. She works in the university that I am going to enter, but I meet with her at her flat. She lives far from me, so I go there by trolleybus or by bus. It takes me about twenty minutes to get to my teacher’s house. During the lesson she gives me various tests, and when I make mistakes, which is my weak point.

Раз в неделю у меня урок химии с моим частным учителем. Она работает в университете, в который я собираюсь поступить, но я встречаюсь с ней в ее квартире. Она живет далеко от меня, поэтому я езжу туда на автобусе. У меня уходит примерно двадцать минут, чтобы добраться до моего дома учителя. Во время урока она дает мне различные тесты, и когда я сделаю ошибку, мы проходим тему, на которую я была неправ.

On Friday, when I have no homework, I like to visit my granny. She always gives me something tasty. We drink tea and eat pancakes or donuts. I can spend a lot of time at my granny’s. She has a dog, so after the tea we go for a walk with it. The dog’s name is Grey. It is very clever and executes various commands.

В пятницу, когда у меня нет домашней работы, я люблю навестить свою бабушку. Она всегда дает мне что-нибудь вкусное. Мы пьем чай и едим блинчики или пончики. Я могу провести много времени у моей бабушки. У нее есть собака, поэтому после чая мы ходим гулять с ней. Пса зовут Грей. Он очень умный и выполняет различные команды.

После ознакомления с содержанием Топика (Сочинения) по теме " О себе " Советуем каждому из вас обратить внимание на дополнительные материалы. Большинство из наших топиков содержат дополнительные вопросы по тексту и наиболее интересные слова текста. Отвечая на не сложные вопросы по тексту вы сможете максимально осмыслить содержание Топика (Сочинения) и если вам необходимо написать собственное Сочинение по теме "О себе " у вас возникнет минимум сложностей.

Если у вас возникают вопросы по прочтению отдельных слов вы можете дважды нажать на непонятное слово и в нижнем левом углу в форме перевода есть отдельная кнопка которая позволит вам услышать непосредственно произношение слова . Или также вы можете пройти к разделу Правила Чтения Английского Языка и найти ответ на возникший вопрос.

My Daily Routine

As a rule, I get up at half past six. I put on my dressing-gown, go into bathroom and turn on the bath taps. Good health is better than wealth, so I do my morning exercises. I get breakfast at seven-thirty and listen to the news over the radio.

I like to begin the day well, so my breakfast is always a good one. For breakfast I usually have hard-boiled eggs or an omelette , bread and butter, tea or coffee; I read my newspaper with my last cup of coffee before I leave home.

Then, I say "Good-bye" to my mother, take my school-bag and go to school. I don"t live far from my school, so it doesn"t take me long to get there. The lessons start at half past eight. Each lesson lasts for 45 minutes. The classes are over at two o"clock.

I come back home, have dinner, wash up and go shopping. I buy foodstuffs for the family. Coming back I begin to clean the house and get the vegetables ready for supper. We have supper at seven. I do my homework for the next day. It usually takes me several hours to prepare well for the lessons.

In the evening, I always try to spend at least an hour at the piano. As a rule my parents and I sit and talk, watch a film on TV, read newspapers and magazines. Sometimes, we go to the cinema or to the theatre. Once or twice a month, I visit exhibitions in my home town.

I go to bed at about eleven o"clock, but my parents like to sit up late and write letters or read.

Мой распорядок дня

Как правило, я встаю в половине седьмого. Надеваю халат и иду в ванную комнату, и включаю краны. Здоровье - дороже денег, и поэтому я делаю утреннюю гимнастику. В половине восьмого я завтракаю и слушаю новости по радио.

Мне нравится хорошо начинать день, поэтому у меня всегда хороший завтрак. На завтрак я обычно ем яйца, сваренные вкрутую, или омлет, хлеб с маслом, пью чай или кофе. Перед тем как выйти из дома, я читаю газету, выпиваю последнюю чашку кофе.

Затем я прощаюсь с мамой, беру портфель и иду в школу. Я живу недалеко от школы и быстро добираюсь туда. Занятия начинаются в половине девятого. Каждый урок длится 45 минут. В два часа дня занятия заканчиваются.

Я прихожу домой, обедаю, мою посуду и иду в магазин, где покупаю продукты для семьи. Придя домой, я начинаю убирать и готовить овощи на ужин. Ужинаем мы в семь часов. Я делаю домашнее задание на следующий день. Обычно у меня уходит несколько часов на то, чтобы хорошо подготовиться к урокам.

Вечером я всегда стараюсь провести по крайней мере один час за пианино. Мои родители и я сидим и разговариваем, смотрим фильмы по телевизору, читаем газеты и журналы. Иногда мы ходим в кино или в театр. Один или два раза в месяц я посещаю выставки в моем родном городе.

Я ложусь спать почти в одиннадцать часов. Но мои родители любят сидеть допоздна: писать письма или читать.

Questions:

1. When do you get up as a rule?
2. Why do you do your morning exercises?
3. What do you have for breakfast?
4. How long does each lesson last?
5. When do you begin to clean the house?

Vocabulary:

dressing-gown - халат
tap - кран
to turn on - включать
health - здоровье
hard-boiled - сваренный вкрутую
to get... ready for... - готовить, подготавливать к...
at least - по крайней мере
to sit up - не ложиться спать
to go to bed - ложиться спать